Владислав Гусєв пожертвував власною кар'єрою гонщика заради допомоги колегам у підготовці техніки до змагань. Про те, як розпочиналось все у цьому напрямку, а також про багато інших нюансів - в ексклюзивному інтерв'ю для українських вболівальників.
Як і коли розпочав свою кар'єру механіка?
- Пам'ятаю свою першу гонку - тоді допомагав відразу двом хлопцям. Щоправда, виконував зовсім інші функції, ніж тепер. Дізнався про те, що буду допомагати безпосередньо в день гонки – так само, як і самі спортсмени про свою участь в ній. Емоцій було дуже багато - можна сказати, готував себе до того, що колись стану механіком. Уже наступного дня була гонка в Червонограді, на яку поїхали тим самим складом. З цього часу зрозумів, що у цій ролі в спідвеї буду корисніший.
Як виник варіант співпраці з Марком Левішиним?
- Як тільки познайомилися, відразу стали друзями. Ми мали спільні погляди на спідвей, обоє були амбіційними. Завжди підтримував Марка, як тільки він почав попадати у склад на гонки, охоче намагався допомогти чим міг.
Одного вечора зателефонував мені Марко і запропонував допомогу з візою, щоб надалі їздити на виїзні змагання разом. Я погодився без жодних сумнівів! Захоплення спідвеєм об’єднало нас та ще більше зміцнило нашу дружбу.
Хто повинен бути головним в команді - гонщик, чи все ж таки механік?
- Головного тут немає, та й бути не може! Головне - це командна робота і командний дух. В співпраці гонщика з механіком повинна бути повага і взаєморозуміння. Зі сторони завжди краще видно помилки, тоді як гонщик відчуває мотоцикл і що йому не вистачає на доріжці.
Як оціниш сезон-2017 у виконанні Марка?
- Розпочали сезон досить добре - чудовою гонкою в Червонограді (13.05), в якій дефект в одному з заїздів завадив потрапити на п’єдестал. До речі, на пробі доріжки, в дуже кумедній ситуації, Марко зламав мізинець на лівій руці, однак це не завадило йому набрати 11 пунктів.
Після цього швидко зняли гіпс і поїхали на перший етап SpeedwayFriendship Cup в угорський Дебрецен. Там під час другого дня змагань Марко зазнав дуже серйозного падіння.Воно суттєво вибило нас з колії, через що довго не вдавалось показувати добротні результати. Уже тепер, аналізуючи цю ситуацію, розумію - потрібно було пропустити 2-3 змагання для повноцінного відновлення, про що нам багато людей говорили. Але куди там – молоді, гарячі…
|
|
СЕНСАЦІЙНИЙ ВИСТУП ВІТАЛІЯ ЛИСАКА, МАРКО ЛЕВІШИН - ВОЛОДАР КУБКА МАСЕК-2017!
|
Кінцівка ж сезону виявилась чудовою - виграли в Румунії етап Кубка МАСЕК. І нехай там не було дуже серйозних суперників, проте для нас це була дебютна перемога на міжнародній арені.
Ставилось завдання перемогти в Кубку МАСЕК до старту турніру?
- Ніколи не ставимо таких завдань наперед. Коли позаду були уже проведені два вдалих етапи, зрозуміли, що цей титул віддавати не можна! Відповідально і спокійно готувалися до кожної наступної гонки.
В результатах Марка не вистачає стабільності. Особливо - під час змагань на українських треках. Як вважаєш, в чому причина?
- Я вважаю, більше як 50 відсотків результату знаходиться в нас в голові. В Рівному всі бачать перспективу Марка, і всі хочуть чимось допомогти. Він все пропускає через себе, накручує себе… Розуміє, що від нього очікують результату, і це йде не на нашу користь. В гонках на виїзді ми спокійно, в хорошому настрої та гуморі, підходимо до змагань, і просто їдемо так, як вміємо це робити. Як видно з результатів, це нам вдається непогано!
Був у минулому сезоні ще один дебют - на Чемпіонаті Світу з об'ємом двигуна 250 куб.см. Що завадило показати кращий результат?
- Перед поїздкою нас сильно зарядили морально - ми їхали туди впевнено. Довго і ретельно готувалися до цих змагань, але трошки запізно почалася підготовка до цього чемпіонату. Ми начебто і виконали весь план з підготовки, однак цього виявилось замало. Всі люди, хто був причетним до цієї події, відпрацювали на максимумі. Важко сказати, в чому саме причина такого результату. Швидше за все, брак досвіду в виступах у такому форматі, можливо - десь техніки не вистачило, а також фортуна нам не посміхнулася.
Проте вдалося познайомитися і поспілкуватись з найвидатнішим гонщиком сучасності Грегом Хенкоком...
- Так, це було дуже приємно і незабутньо! Ще вчора ти дивуєшся його неперевершеною їздою на всіх доріжках світу, а тут вже є змога потиснути йому руку, і навіть послухати цікаві секрети його їзди, які він охоче розказував молодому поколінню.
Яку гонку можеш виділити, як найкращу в Марка Левішина в сезоні-2017, а про яку краще не згадувати?
- Безумовно, це МАСЕК в Браїлі! Тоді були найяскравіші емоції, і все пішло, як по маслу. Хоча і розпочали гонку з ”двійки”, проте швидко і чітко підібрали налаштування. Ця гонка доводить мою теорію про те, що все в нашій голові, оскільки туди ми їхали перший раз в нашому дружньому колективі, і всі були на позитиві весь час. Щодо найгіршої гонки, потрібно відзначити майже всі гонки в Рівному, ну і Чемпіонат Світу на 250-кубових мотоциклах. Одне можу пообіцяти вболівальникам - в наступному сезоні гірших гонок буде значно менше!
Розкажи трошки про саму роботу механіка в день змагань? Думаю, вболівальникам це буде цікаво!
- В день змагань можна лише перевірити по декілька раз, чи все надійно тримається, оскільки вся робота і підготовка мотоцикла ведеться за декілька днів. В день гонки підтримуємо позитивну спокійну атмосферу, проходимо декілька кіл пішки по доріжці, радимося, обговорюємо деякі технічні моменти.
Найцікавіше розпочинається під час гонки, якщо щось йде не по нашому сценарію - швиденько змінюємо налаштування. Дуже сильно б’ють по моралі падіння - вони виводять з психологічної рівноваги. Для механіка це не така проблема, а ось гонщику потрібно вміти заспокоїти нерви перед наступним виїздом на доріжку, бути завжди з холодною головою.
Люди на трибунах бачать лише результат роботи, яку проводять десятки людей, щоб все було на найвищому рівні. Мені пощастило побачити “жужель” з трьох сторін. Бути гонщиком не найважче! Але потрібно збиратися на всі 110 відсотків, щоб якісно виконувати свою роботу, відчувати мотоцикл, вдало виходити з під стрічки і обдумано долати дистанцію. Тренери і механіки несуть відповідальність за якість та продуктивність тренувань. Вони повинні вдало підібрати налаштування для кожного гонщика індивідуально, оскільки в них різна манера проходження доріжки і посадка на мотоциклі. Так і підбираються налаштування до доріжки, яка, до того ж, по ходу кожної гонки змінюється. І це теж завжди потрібно враховувати, щоб вносити корективи в налаштуваннях.
Але, це все не допоможе, якщо не відчуваєш підтримки з трибун. Вона заряджає на боротьбу і допомагає в будь-яких ситуаціях. В Україні найкращі вболівальники – так, як підтримують спортсменів у нас, я не зустрічав ніде в Європі.
Робота механіка - це не лише технічна частина... Буває, що і гонщику потрібно "виписати", якщо десь недопрацював. Як Марко відноситься до такої критики?
- Марку досить просто вказати на помилки, і він обдумає ці слова обов'язково. Відверто кажучи, не було такого, що треба було "виписувати". Буває, приїжджає з проби доріжки, я говорю, які помилки були допущені. Разом шукаємо спільний висновок, ще раз пройдемося по доріжці, можливо щось по-комбінуємо в налаштуваннях, все проговоримо. Зазвичай, помилки після цього не повторюються. В останньому сезоні він значно додав у тому плані, що раніше просто відкрив газ і поїхав… Тепер же він думає на доріжці, хоча під час заїздів це насправді дуже складно. Одна справа - стояти і філософствувати зі сторони, і зовсім інша – коли три супротивника стоять біля стрічки, і потрібно нав'язувати їм боротьбу з перших метрів дистанції. |
|
ЮРІЙ КОБРІН: "ДЛЯ УСПІХУ МАЄ БУТИ КОМАНДНА РОБОТА ГОНЩИКА І МЕХАНІКА"
|
Уже обговорювали з Марком плани на 2018 рік?
- Завжди щось обговорюємо. Наразі готуємо техніку, плануємо тренування, щоб підійти до Чемпіонату Європи серед юніорів у найкращих кондиціях. Загалом, будемо старатись виступати у всіх змаганнях, на які нас запросять.
Планується якась особлива підготовка до Півфіналу Чемпіонату Європи серед юніорів?
- Завжди готуємося відповідально до кожного змагання. На даний момент оновлюємо запчастини та маємо в своєму розпорядженні один мотоцикл. Будемо готувати його на всі 100 відсотків - хочемо провести як можна більше тренувань, щоб був якийсь накат, який дозволить більш впевнено почуватись на доріжці безпосередньо під час змагань.
Які змагання будуть пріоритетними для вас – національні чи міжнародні?
- Національні змагання завжди хочеться проїхати всі, тому що ти їдеш для своїх вболівальників, а на міжнародній арені відкриваються перспективи кар'єрного розвитку після вдалих гонок. В цьому сезоні ми повинні припинити невдалі виступи в Рівному - це буде одне з головних завдань на сезон.
В такому випадку від імені всіх українських вболівальників хочеться побажати вам, щоб усе задумане збулось! А підтримкою у всіх змаганнях ви будете забезпечені!
- Дуже вдячний усім, хто завжди нас підтримує навіть після невдалих результатів та вірить в наш успіх. Можу запевнити, що ми виправдаємо ваші сподівання! Користуючись нагодою, хотів би висловити слова подяки батькам, як моїм так і Марковим, які завжди нас підтримують і переживають за нас. Дякую людям, які допомагають нам морально і фінансово як під час гонок,так і поза ними - без вас ми б не досягли тих результатів, які маємо!
Speedway24.at.ua
|