В минулу суботу вся увага спідвейного світу була прикута до "МотоАрени" в Торуні. Саме цей "овал" вже вкотре за останні роки отримує шанс відкривати міжнародний спідвейний сезон змаганнями першого етапу серед найкращих пар світу, який цього року задебютував у новому, більш сучасному та цікавому форматі.
У цій гонці було практично все те, за що всі ми і любимо цей чудовий вид спорту - і боротьба, в деяких заїздах навіть досить гостра, за дорогоцінні пункти, і передчасне завершення змагань одного з фаворитів сезону, і чергове "циркове падіння" Педерсена, і фантастично - драматична розв'язка на заключному колі фінального старту... Та про все по порядку...
Ще задовго до старту гонки відчувався святковий настрій. Вболівальники довгих п'ять місяців жили в очікуванні цього моменту. Для більшості гонщиків ці змагання стали першими офіційними в цьому році, тому і настрій у них був відповідний. Оскільки, не є таємницею, що практично всі професійні спортсмени, в тому числі і гонщики, переконані, що вдалий старт змагального року є запорукою успішного проведення сезону загалом. Однак, далеко не всім вдалось втілити у реальність свої плани та бажання досягти результату, тим самим залишивши досить багато запитань без відповідей перед напруженим сезоном...
Протягом основної серії змагань до несподіванок можна віднести досить провальний етап у виконанні Nice Racing, честь якої захищали брати Лагути і Антоніо Ліндбек. За шість стартів це тріо здобуло лише одну перемогу над німцями Хуккенбеком і Кронером, "заваливши" чотири заїзди, і звівши до нічиєї завдяки технічним проблемам Протасевича свою дуель з Eport-ом. Очікували від них значно більшого. Гріша Лагута так і не зумів за рік часу вивчити всі "приколи" торуньського овалу, а його молодший брат на пару з "Тоніньо" в цій гонці виглядали швидше не як "претенденти" на "еліту", а закономірні середняки, які відмінно себе почувають лише у боротьбі з німцями і технічно-проблемними поляками, тоді як проти Іверсена, Змарзліка, Еміля чи Хенкока перемогу віддавали ще до підняття стартової стрічки...
Невдало завершилась гонка для Еміля Сайфутдінова, який після відмінного старту у другому заїзді ще до входу у стартовий віраж несподівано потрапив у "колію", яка невідомо звідки взялася на доріжці, і різко пішов "у борти". Падіння не виглядало надто небезпечним, та й сам гонщик відразу підвівся на ноги. Ніхто в цей момент і подумати не міг, що цей епізод стане одним з ключових у гонці. Росіянин ще двічі з'явився на доріжці, впевнено на пару з Змарзліком розібравшись з Педерсеном і братами Лагутами. Однак на 14-й заїзд уже виїхав Мусєляк, а Еміля телекамери уже вихватили у спортивному костюмі. Як виявилось, падіння не пройшло безслідно, і травмоване на одному з тренувань плече дало про себе знати. Команда Сайфа на чолі з Томашем Сускевичем прийняла рішення не ризикувати і "зняти" Еміля з гонки. Тим самим стало явно зрозуміло, що шансів у Fogo Power з Мусєляком у складі потрапити до першої трійки не залишилось, оскільки "на закуску" їм залишились фаворити - команди, які в підсумку і зайняли весь п'єдестал першого етапу.
Чергову дозу шаленого свисту трибун і невдоволення багатотисячної вболівальницької аудиторії всього цивілізованого спідвейного світу на свою адресу отримав ніхто інший, як Нікі Педерсен. Цього разу "жертвою" чергового театрального шоу виявився Гріша Лагута. В 12-му заїзді на виході з другого віража росіянин не залишав шансу датчанину, окрім одного... Саме цим "одним" і скористався Педерсен, наражаючи цим самим і себе, і суперника на небезпеку зазнання травми. По відео відверто помітно, як датчанин, розуміючи, що нічого не зможе зробити проти досить швидкого у цьому старті Лагути-старшого, почав шукати очима заднє колесо суперника ще задовго до їхньої "зустрічі". Спершу навіть оператори повірили в справедливість, висвітивши на екранах титр "Pedersen Excluded". Та все-таки Войцех Гродські пішов не по-справедливості, а по "букві закону", виключивши Грішу. Формально - він абсолютно правий. Педерсен без свого головного конкурента впевнено виграв перезаїзд. Однак, триразового чемпіона світу такі виграшні старти явно не красять...
З врахуванням кадрових проблем Fogo Power, фаворитів гонки залишилось двоє - Monster Energy Team і Boll Team. Між собою вони "відвоювали" ще на початку змагань, після чого лише нарощуючи свою перевагу над рештою команд. Обидва "зеспола" гарантували собі виконання завдання - мінімуму (потрапити до чільної трійки за підсумком 21-го заїзду) ще після п'яти серій. Менше пунктів за цей відрізок втратили гонщики місцевого Get Well Торунь Грег Хенкок і Кріс Холдер, гарантувавши Boll місце у фіналі. Вакантну третю сходинку, а разом з тим і шанс поборотись за вихід до фіналу, в заключному заїзді для Eport2000.pl виборов Пьотр Протасевич, на останніх метрах випередивши немотивованого Змарзліка, принісши своїй команді максимальну перемогу над Fogo.
В "баражі" Boll-івці Вацулік і Дудек впевнено контролювали перебіг заїзду, хоча і перебували за спинами Зенготи. Головним завданням для них було виключити з боротьби Януша Колоджея, з яким вони благополучно впоралися ще в першій половині заїзду. І лише після цього почали активно пресингувати лідера, який розумів, що його перемоги не вистачить для виходу до фіналу, однак дуже хотів завершити змагання на мажорній для себе ноті. Та відчайдушної атаки Дудека на останньому віражі Зенгота не витримав, надто широко вийшовши на фінішну пряму, чим відразу скористався на всі 100% Мартін Вацулік!
Таким чином, фіналістами першого етапу стали прогнозовані фаворити - Boll і Monster Energy. Всі очікували від цього протистояння чогось більшого, ніж просто тактичної і безкомпромісної боротьби за кожен сантиметр дистанції. Та в підсумку ми отримали значно більше! Патрик Дудек несподівано легко відірвався від переслідувачів з самого старту, зваливши розподіл нагород на плечі і мотоцикл Мартіна Вацуліка. І словак настільки грамотно оборонявся від посягань Хенкока і Холдера, що перед заключним колом остаточно змусив зневіритися у власних силах дует торуньських "ангелів". До цього моменту свою роботу уже виконав з явним перевиконанням плану Патрик Дудек, відірвавшись від конкурентів на відстань 25-30 метрів, і, безумовно знаючи позицію Вацуліка, подумки наспівував собі знамениту "We Are The Champions!". І те, що трапилось згодом, не міг передбачити мабуть жоден з нас - після виходу з передостаннього віража з-під мотоцикла Мартіна Вацуліка різко почав з'являтись дим! Здалось, що навіть сам словак не повірив у це, намаючись все ще "заламати" свого "друга" у віражі. Та було надто пізно - клуби диму не зникали, а швидкість з завидним темпом почала згасати... На фінішну пряму Мартін виїхав, коли Хенкок з Холдером уже святкували перемогу! Це саме той випадок, коли відмінно поєднані досвід і молодість принесли закономірний результат! З чим давайте і привітаємо переможців!
Результати:
1. Monster Energy Team - 27 + 1 місце в фіналі
13. Грег Хенкок - 13 (3,1,1,3,3,2)
14. Кріс Холдер - 14 (1,3,3,2,2,3)
21. Павел Пшедпельські - нс
2. Boll Team - 24 + 1 місце в "Заїзді останнього шансу" + 2 місце в фіналі
1. Нільс Крістіан Іверсен - 9 (2,2,3,2)
2. Мартін Вацулік - 6 (3,д,1,2)
15. Патрик Дудек - 9 (2,3,1,1)
3. Eport2000.pl Team - 18 + 2 місце в "Заїзді останнього шансу"
11. Пьотр Протасевич - 5 (1,2,ф,д,2)
12. Гжегож Зенгота - 5 (3,0,2)
20. Януш Колоджей - 8 (2,0,3,3)
4. Trans MF Pro Race Team - 17
9. Мартін Смолінські - 1 (0,0,0,1)
10. Нікі Педерсен - 14 (2,1,2,3,3,3)
19. Ренат Гафуров - 2 (0,2)
5. Fogo Power - 16
7. Еміль Сайфутдінов - 5 (в,3,2)
8. Бартош Змарзлік - 11 (3,2,3,1,1,1)
18. Тобіаш Мусєляк - 0 (0,0,0)
6. Nice Racing - 13
3. Артем Лагута - 4 (1,3,0)
4. Антоніо Ліндбек - 3 (0,2,1,0)
16. Григорій Лагута - 6 (2,1,в,2,1)
7. City Team - 11
5. Кай Хуккенбек - 9 (2,1,1,3,1,1)
6. Тобіас Кронер - 1 (1,0,0)
17. Тобіас Буш - 1 (0,1,0)
Позаїздно:
1-й заїзд
Boll Team
|
5:1
|
Nice Racing
|
Вацулік
|
Іверсен
|
А.Лагута
|
Ліндбек
|
2-й заїзд
City Team
|
3:3
|
Fogo Power
|
Змарзлік
|
Хуккенбек
|
Кронер
|
Сайфутдінов (п/в)
|
3-й заїзд
Trans MF Pro Race Team
|
2:4
|
Eport2000.pl Team
|
Зенгота
|
Педерсен
|
Протасевич
|
Смолінські
|
4-й заїзд
Monster Energy Team
|
4:2
|
Boll Team
|
Хенкок
|
Іверсен
|
Холдер
|
Вацулік (д)
|
5-й заїзд
Nice Racing
|
5:1
|
City Team
|
А.Лагута
|
Г.Лагута
|
Хуккенбек
|
Кронер
|
6-й заїзд
Fogo Power
|
5:1
|
Trans MF Pro Race Team
|
Сайфутдінов
|
Змарзлік
|
Педерсен
|
Смолінські
|
7-й заїзд
Monster Energy Team
|
2:4
|
Eport2000.pl Team
|
Холдер
|
Колоджей
|
Хенкок
|
Зенгота
|
8-й заїзд
Boll Team
|
5:1
|
City Team
|
Іверсен
|
Дудек
|
Хуккенбек
|
Буш
|
9-й заїзд
Fogo Power
|
5:1
|
Nice Racing
|
Змарзлік
|
Сайфутдінов
|
Г.Лагута
|
А.Лагута
|
10-й заїзд
Trans MF Pro Race Team
|
2:4
|
Monster Energy Team
|
Холдер
|
Педерсен
|
Хенкок
|
Смолінські
|
11-й заїзд
Eport2000.pl Team
|
2:4
|
Boll Team
|
Дудек
|
Протасевич
|
Вацулік
|
Колоджей
|
12-й заїзд
Nice Racing
|
2:4
|
Trans MF Pro Race Team
|
Педерсен
|
Ліндбек
|
Смолінські
|
Г.Лагута (п/в)
|
13-й заїзд
City Team
|
4:2
|
Eport2000.pl Team
|
Хуккенбек
|
Зенгота
|
Буш
|
Протасевич (ф)
|
14-й заїзд
Monster Energy Team
|
5:1
|
Fogo Power
|
Хенкок
|
Холдер
|
Змарзлік
|
Мусєляк
|
15-й заїзд
Boll Team
|
3:3
|
Trans MF Pro Race Team
|
Педерсен
|
Іверсен
|
Дудек
|
Гафуров
|
16-й заїзд
Eport2000.pl Team
|
3:3
|
Nice Racing
|
Колоджей
|
Г.Лагута
|
Ліндбек
|
Протасевич (д)
|
17-й заїзд
City Team
|
1:5
|
Monster Energy Team
|
Хенкок
|
Холдер
|
Хуккенбек
|
Буш
|
18-й заїзд
Fogo Power
|
1:5
|
Boll Team
|
Дудек
|
Вацулік
|
Змарзлік
|
Мусєляк
|
19-й заїзд
Nice Racing
|
1:5
|
Monster Energy Team
|
Холдер
|
Хенкок
|
Г.Лагута
|
Ліндбек
|
20-й заїзд
Trans MF Pro Race Team
|
5:1
|
City Team
|
Педерсен
|
Гафуров
|
Хуккенбек
|
Кронер
|
21-й заїзд
Eport2000.pl Team
|
5:1
|
Fogo Power
|
Колоджей
|
Протасевич
|
Змарзлік
|
Мусєляк
|
Заїзд "Останнього шансу"
Boll Team
|
4:2
|
Eport2000.pl Team
|
Вацулік
|
Зенгота
|
Дудек
|
Колоджей
|
Фінал
Monster Energy Team
|
3:3
|
Boll Team
|
Дудек
|
Холдер
|
Хенкок
|
Вацулік
|
Другий етап відбудеться 5 травня в Ландсхуті (Німеччина).
О.Кульбаченко
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ:
vk.com/speedway24
facebook.com/speedway24.at.ua
|