Суперечливий ультиматум словацької сторони... Максим Росощук... Хвилина мовчання... Дебют Петра Федика в новому амплуа... Як і чому учасники змусили змінити регламент організаторів під час змагань... Падіння Віталія Лисака на фінішній прямій... Травма на рівному місці Андрія Кобріна... Про це і не тільки - в докладному репортажі матчевої зустрічі між командами України та Словаччини, яка відбулась в суботу на червоноградському мототреці "Гірник"...
В очікуванні цієї гонки були всі - уже досить давно на території України не проводились матчеві зустрічі на рівні збірних країн. Багато вболівальників зі стажем відразу зможуть сказати, що такий формат гонки - не менш цікавий, ніж змагання в особистому заліку. Та було і безліч таких, яким потрібно було пояснювати, в чому ж полягає весь "кайф" такої гонки. І, судячи по реакції вболівальників по закінченню матчу, можна сказати одне - більшість з тих, хто вперше був присутнім саме на таких змаганнях, залишись задоволеними. В першу чергу, підсумковим рахунком, який вказував на переконливу перемогу збірної України!
Як тільки представники словацької команди прибули на трек, першим, що вони зробили - уточнили регламент. Роль "роз'яснювача", як і подобає в подібних випадках, взяв на себе організатор гонки - Геннадій Бугаєнко. Він розклав їм все "по полицях" настільки внятно, що зайвих запитань у словаків не виникло. Окрім одного... Не зрозуміло, чому, та вони вимагали від організаторів забезпечити ... відсутність представників ЗМІ та фотографів у закритому парку за півгодини до початку матчу, а також під час нього. Чесно, не знаю, чим так залякали гостей місцеві фоторепортери та журналісти, однак їм пішли на зустріч... Та Вашого покірного слугу вони все ж не змогли змусити спостерігати за гонкою з трибун мототреку під пекучим червоноградським сонцем!).
Ще перед гонкою мені вдалось поспілкуватись з Максимом Росощуком. Чому саме він? Тому, що за останні два роки в Макса був помітний чималий прогрес, чим він зумів здобути собі чимало симпатиків у Рівному і не лише. Так ось... Виявляється, на даний момент гонщик проживає за межами нашої держави. Максим Росощук:
- "Вже близько місяця мешкаю у Польші. На такий крок мене змусили обставини, за яких у мене там набагато кращі умови для тренувань. Я хочу і надалі займатись спідвеєм, і добиватись хороших результатів. Сподіваюсь, що вже найближчим часом це принесе свої плоди. Загадувати на цю гонку не буду. Не люблю я цього - просто докладу максимум зусиль, щоб бути корисним команді".
На жаль, свою думку з цього приводу мала техніка гонщика. Через проблеми з двигуном він не мав можливості на рівних конкурувати з суперниками, і вже після двох стартових серій вирішив більше не мучити ні себе, ні мотоцикл...
Багатьох вболівальників цікавило питання участі в гонці Дмитра Мостовика. Усі сумніви і побоювання були розвіяні ним же відразу після прибуття на трек. Дмитро Мостовик:
- "Почуваюсь просто супер! Після вчорашнього тренування чекаю-недочекаюсь старту гонки. Нога не турбує абсолютно. Зранку навіть пробіг декілька кіл, і не відчув жодного дискомфорту. Тож, підхожу до змагань у повній бойовій і з бажанням показати добрий результат".
Перед представлення спортсменів було вшановано пам'ять Кристіана Ремпали. А ні вболівальники, а ні учасники й досі не можуть повірити в те, що трапилось. І святкова атмосфера на трибунах вмить перетворилась на цілковиту тишу, вшановуючи пам'ять 18-річного польського гонщика хвилиною мовчання...
Старт гонки виявився досить рівним. Після перемоги в першому старті пари Кобрін/Мостовик, суперникам вдалось зрівняти рахунок вже в третьому заїзді. Після нього організаторами було прийняте рішення змінити регламент, який передбачав за наїзд спортсменом на стартову стрічку карати його у "рестарті" штрафом у "-10" метрів старту за спинами суперників. Відчуваючи "безкарність", гонщики за перші два заїзди тричі (!) скоїли фальстарт в намаганні "вкрасти старт" в головного судді. Після цього Геннадієм Бугаєнком спільно з суддівською колегією і було прийнято рішення про введення "стандартного" покарання - виключення з-заїзду порушників.
До речі, судив гонку прославленний червоноградський ветеран Петро Федик, для якого ця гонка стала дебютною в новому амплуа. Звісно, "їздити" на собі він не позволяв, раз по раз даючи зрозуміти, що буде сумлінно підкорятись "букві спідвейного закону", не цураючись карати гонщиків як нашої команди, так і словацької. Зі своєї точки зору за 5-бальною системою можу оцінити дебют Петра Григоровича на тверду "четвірку". Не обійшлося і без суперечливих рішень, та в основному гонку він провів на досить високому рівні.
Друга серія змагань розпочалась з неприємного падіння племінника Мартіна Вацуліка - Якуба Валковіча, наслідком якого стала відмова спортсмена від продовження подальшої боротьби. Подвійну перемогу у рестарті вибороли червоноградці Дмитро Мостовик та Андрій Кобрін, вперше вивівши команду України уперід з різницею в 4 пункти. Та уже в наступному заїзді зусиллями Томаша Ремпали і Патріка Бурі рахунок був зрівняний, Не змогли нав'язати боротьбу Станіславу Бужі в шостому старті і рівняни Віталій Лисак з Марком Левішиним. Тож після двох серій змагань рахунок був рівним - 18:18.
З нетерпінням очікувався старт третьої серії, в якій пара Кобрін/Лопачевські мали протистояти непереможному до цих пір Томашу Ремпалі. "Польсьикй легіонер" нашої команди відразу взяв роль першого номера на себе, змусивши Кобріна активно обороняти свої позиції від атак Ремпали. Червоноградець впорався зі своїм завданням "на відмінно", не лише позволивши комфортно почувати себе партнеру по команді, а й фінішувавши за спиною Лопачевського. У восьмому заїзді також "дублем" відзначились Мостовик з Левішиним. В цьому їм допоміг Патрік Бурі, зазнавши падіння на виході з віража. Міхал Лопачевські зміг вклинитись між Ремпалою і Бужею в заїзді номер 9, чим не дозволив суперникам привезти і свій "дубль". Після трьох серій перевага збірної України склала 6 пунктів, що, однак, ще далеко не гарантували перемогу нашій команді.
Великі сподівання гості покладали на 10-й старт, в якому Ремпалі і Бужі протистояли Кобрін і Мостовик. Відчуваючи всю важливість заїзду, наші хлопці виїхали на нього, як на останній бій. І якщо одному з них (Кобріну) такий настрій допоміг, то Діма, склалось враження, дещо перегорів, повністю програвши старт. На щастя, Андрій не дозволив суперникам наблизитись до себе на відстань атаки, і привіз такі бажані три пункти в копілку команди. В 11-у заїзді дійшло до курйозного епізоду - Віталій Лисак на позиції лідера і з перевагою від найближчого переслідувача, яким був Міхал Лопачевські, метрів 15, на виході з останнього віража ні з того, ні з сього, заїхав у борт... Трапилось це метрів за 5-6 до фінішу. Поляк його об'їхав, а ось Патрік Бурі, який припинив боротьбу ще задовго до входу в останній віраж, в останній момент зорієнтувався і, привідкривши газ, таки випередив Віталія, який уже на всіх парах біг з мотоциклом до фінішної стрічки...
Справжньою окрасою гонки стала перемога у 12-у заїзді юного Марка Левішина. 15-річний рівнянин, який проводить дуже вдалу частину сезону, з самого старту залишив "в дураках" усіх суперників, протягом усього заїзду тримаючи перевагу над Ремпалою близько 20-ти метрів! Невдався старт у Андрія Кобріна, який виявився просто неконкурентноспроможним у цьому заїзді, подаючи явні признаки на проблеми з двигуном.
"Плюс 8" перед номінованими заїздами практично гарантували перемогу збірній Україні. Залишалось лише оформити її "офіційно". На це були покликані юніори нашої команди Дмитро Мостовик і Марко Левішин. На жаль, рівнянин двічі зазнавав падіння у стартовому віражі, і на другий "рестарт" допущеним уже не був. Діма залишився один проти Бужі і Томки. Недивлячись на це, червоноградець не знітився, і уже на старті дав справжній бій досвідченому поляку, залишивши далеко за своєю спиною Томку. Словак, розуміючи свою позицію "безнадійно третього" в заїзді не знайшов нічого кращого, окрім як "покласти" мотоцикл в другому віражі. Судді у віражах, разом з Петром Федиком, чомусь не відреагували на це, даючи можливість Бужі іМостовику доїхати заїзд до кінця. Самі ж гонщики, побачивши, що Томка перебуває в горизонтальному положенні на доріжці, уже скинули швидкість в очікуванні зупинки заїзду. Та цього не сталось, і в "прогулковому" стилі обидва гонщики докотились до фінішу.
Заключний заїзд перетворився у формальність. Можливо, польські легіонери гостей уже готувались подумки до гонки в Рівному, тому і віддали практично без боротьби перші дві позиції Андрію Кобріну і Міхалу Лопачевському. Та вже після фінішу мав місце неприємний епізод - Андрій Кобрін, чи то на радощах не втримав контроль над своїми емоціями, чи з необачності, опинився під надувним бортом. Після виїзду на доріжку карети швидкої допомоги стало зрозуміло - щось не так...
За інформацією від самого гонщика, у нього виявили вибите плече. Орієнтовний термін відновлення становитиме від 10 днів до 2 тижнів.
Після гонки знову вдалось поспілкуватись з Дмитром Мостовиком:
- "Звісно, хотілося і краще виступити - не все вдалось зробити. Хотіли "приклеїти" мотоцикл, а вийшло навпаки... Нічого, буду працювати далі!"
Тож, перемогою нашої команди завершилась матчева зустріч проти команди Словаччини. Побажаймо також результату нашим хлопцям і сьогодні в Рівному!
Словаччина: 36
1. Міхал Томка (2,1,0,п,1*,п) 4+1
2. Патрік Бурі (0,1,2*,п,2) 5+1
3. Ян Михалік (п,0,1) 1
4. Томаш Ремпала (3,3,1,3,1*,2,1) 14+1
5. Станіслав Бужа (3,3,1,2,3,0) 12
6. Якуб Валкович (п) 0
Україна: 47
7. Андрій Кобрін (3,2*,2*,3,0,3) 13+2
8. Максим Росощук (0,0,) 0
9. Марко Левішин (1*,1*,2*,3,п) 7+3
10. Міхал Лопачевські (2,1,3,2,3,2*) 13+1
11. Віталій Лисак (2,2,0,1) 5
12. Дмитро Мостовик (1,3,3,0,2) 9
Позаїздно:
1. Кобрін, Томка, Мостовик, Бурі 4:2 (4:2)
2. Ремпала, Лопачевські, Левішин, Михалік (п) 3:3 (7:5)
3. Бужа, Лисак, Бурі, Росощук 2:4 (9:9)
4. Мостовик, Кобрін, Томка, Валкович (п) 5:1 (14:10)
5. Ремпала, Бурі, Лопачевські, Росощук 1:5 (15:15)
6. Бужа, Лисак, Левішин, Михалік 3:3 (18:18)
7. Лопачевські, Кобрін, Ремпала, Томка 5:1 (23:19)
8. Мостовик, Левішин, Михалік, Бурі (п) 5:1 (28:20)
9. Ремпала, Лопачевські, Бужа, Лисак 2:4 (30:24)
10. Кобрін, Бужа, Ремпала, Мостовик 3:3 (33:27)
11. Лопачевські, Бурі, Лисак, Томка (п) 4:2 (37:29)
12. Левішин, Ремпала, Томка, Кобрін 3:3 (40:32)
13. Бужа, Мостовик, Томка (п), Левішин (п) 2:3 (42:35)
14. Кобрін, Лопачевські, Ремпала, Бужа 5:1 (47:36)
О.Кульбаченко
МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ:
vk.com/speedway24
facebook.com/speedway24.at.ua
|